Merky Paper


Hola! 

Paar weken geleden was ik op het Woo Hah festival en kwam het merk Merky Paper tegen. Het merk verkoopt cards en goodiebags met teksten van rappers en hip hop artiesten. Zo kocht mijn vriendin een card met “Pretty on fleek” en ik een goodiebag met “I miss the old Kanye” erop. Toen ik thuis kwam ben ik ze gelijk gaan volgen op Instagram en dacht waarom schrijf ik niet iets voor dit concept. Zodoende heb ik Samira gemaild de oprichter van het merk en heb haar een paar vragen gesteld over haar creatieve ideeën. Vervolgens heb ik samen met Rasheed foto’s genomen in Arnhem centraal. Ik heb bewust gekozen voor Arnhem centraal omdat het een grafisch en Urban uitstraling heeft wat goed past bij het concept. 

Samira over Merky Paper

Merky Paper is vorig opgezet door mij, Samira Imaankaf. Een creatieveling uit Amsterdam. Altijd als iemand jarig was, maakte ik mijn eigen kaarten. Ik hou erg van pun grapjes. 


{Definitie van pun. Incase you don’t know}

*A play on words. Generally a pun takes a word that is quite understandable in context and replaces it with a homonym (same-sounding word) to create an entirely new meaning, or replaces a word with a similar-sounding one to the same effect.*


Alleen ik miste het heel erg in de winkels. Vandaar dat ik toen met het idee kwam om Merky Paper op te zetten. Kaarten met pun grapjes door rappers. Ik luister veel Amerikaanse en Nederlandse hiphop. Door te luisteren en door te denken, kom ik op ideeën voor nieuwe kaarten.


Kom een kijkje nemen naar onze webshop op Etsy of onze Insta page. And please. Don’t send texts, send cards ❤ 



I was wearing:

Dress Asos 

Jacket Stradivarius

Heels Forever 21 (old collection) 

Necklace Asos

Goodiebag Merky Paper

                                     

Geef een reactie

